Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

KASZE

Kasze są to jadalne nasiona zbóż, które zostały jedynie pozbawione twardej łuski lub zostały wypolerowane. Najwięcej cennych substancji, czyli białka, witamin, mikro i makroelementów znajduje się pod pokrywą ziarna, dlatego warto wybierać te kasze, które będą zawierały całe ziarna. Będą one także lepszym źródłem błonnika oraz będą zawierały mniej skrobi.

Kasza jest głównie źródłem węglowodanów, dlatego podajemy ją jako dodatek do mięs czy ryb. W Polsce najczęściej używanymi kaszami są: kasza gryczana, którą możemy podzielić na prażoną i nieprażoną (zdrowsza), kasza jęczmienna, którą dzielimy na pęczak, perłową i łamaną, kasza jaglana, kasza manna, kasza kukurydziana, kuskus (z pszenicy durum) oraz kaszę owsianą.

Kasza zawiera cenne dla naszego organizmu składniki takie jak witaminy z grupy B: B1, B2, B6, PP, kwas foliowy i witamina E. Zawierają także sporą ilość składników mineralnych głównie potasu, który wpływa na obniżenie ciśnienia, żelaza zapobiegającego niedokrwistości oraz magnezu, który korzystnie wpływa na nasz układ nerwowy i pracę mięśni.

Jednak kasza może okazać się nie dla każdego tak cenna. Osoby, które mają problemy z żołądkiem np. wrzody żołądka, nadkwaśny nieżyt żołądka czy refluks żołądkowo-przełykowy powinny unikać kasz grubych, które mogą podrażniać ich śluzówkę i prowadzić do pogorszenia stanu.

Chcąc sięgnąć po najzdrowsze z kasz, możemy spokojnie wybrać kaszę jaglaną, gryczaną. Są to kasze bezglutenowe, które nie będą obciążały naszych jelit, pomagają nam w utrzymaniu prawidłowej gospodarki kwasowo-zasadowej oraz są bogatym źródłem antyoksydantów.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl